افت قیمت سنگ آهن و مشکلات آن در بازار
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار سنگ آهن حکایت از کاهش مجدد قیمت ها دارد. طبق جدید ترین نمودار های جهانی قیمت سنگ‌آهن و کنسانتره، سنگ آهن همچنان سیر نزولی قیمت ها را طی می کند، این افت قیمت ها تا جایی پیش رفت که در روز گذشته کنسانتره سنگ‌آهن ۶۷ درصد فوب بندر عباس با قیمت 8/ 488 دلار در هر تن به معامله رسید، این معامله در حالی انجام شد که در روز چهارشنبه تا 4/ 52 دلار در هر تن به فروش رسیده بود. لازم به ذکر است که این سقوط قیمت سنگ‌ آهن در حالی دارد اتفاق می افتد که حدود یک سال بود که قیمت سنگ‌آهن تا مرز ۹۰ دلار افزایش پیدا کرد و باعث امیدواری بسیاری از  فعالان این حوزه شد تا فعالیت های خود را ادامه دهند. لازم به ذکر است که سنگ آهن بعد از نفت دومین محصول درآمدزای صادراتی ایران می باشد که به دلیل ریزش قیمت، باعث شده بازار سنگ آهن مانند سال های قبل وضعیت نامطلوبی را به خود بگیرد.

البته این کاهش قیمت سنگ‌آهن در بازار‌های جهانی در حالی است که تولید فولاد در ماه‌های اخیر در جهان افزایش داشته است و ایران نیز در تولید فولاد خام، بر‌اساس گزارش ماه آوریل انجمن جهانی فولاد توانسته است رشد ۱۵ درصدی را رقم بزند،  البته گرچه این افت از کاهش تقاضای چین ناشی می‌شود، اما کارشناسان با توجه به پروژه‌های ساختمانی این کشور، آینده تقاضای فولاد و در پی آن سنگ‌آهن را روشن‌تر از این روزها پیش‌بینی می‌کنند.

برای دریافت قیمت روز میلگرد آجدار ، قیمت روز ورق سیاه ، قیمت روز ورق روغنی ، قیمت روز ورق گالوانیزه ، قیمت روز نبشی ، قیمت روز ناودانی ،  در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای عضویت در کانال ⬅ اینجا  را کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: